Princip rada turbo kompresora
Kod ljudi koji se ne bave tematikom automobila pomen pojma "turbo" ih u tokom proteklih desetak godina uglavnom asocira na dizel motore. Takozvana "turbo" era se završila krajem 90-tih godina i od tada pa sve do sadašnjih dana turbo je stvarno ono što u velikoj većini slučajeva dobar nagoveštaj da je u pitanju dizel motor.
Najlakši način da dobijete više snage iz motora je da povećate količinu vazduha i goriva koje motor može da sagori. Jedan od načina je da se poveća zapremina bilo povećanjem zapremine cilindara ili dodavanjem cilindara. Ako taj način nije moguć ili isplativ, turbo punjač je jednostavnije i kompaktnije rešenje.
Princip rada turbokompresor-a je bazirana na činjenici da je turbina je u suštini vazdišna pumpa. Vreli izduvni gasovi napuštaju motor nakon sagorevanja su direkto usmereni prema lopaticama turbine. Na taj način okreću turbinu koja sa svoje druge strane ima drugi par i vrstu lopatica sa kojima upumpava vazduh direktno u usis motora.