Istorija turbo kompresora
Istorija turbine počinje od skoro samog početka motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Rudolf Dizel i Gotlib Daimler su krajem IX i početkom XX veka istraživali mogućnost povećanja snage motora uz smanjuje potrošnje goriva uz korišćenje sabijenog vazduha.
Istorija turbokompresor-a počinje već od 1912. godine, nakon tri godine razvoja, dr.Alfred Buchi je napravio prvi turbo punjač uz pomoć izduvnih gasova motora. Nakon još tri godine napravio je prvi prototip dizel motora sa ugradjenim turbo punjačem iako nije dobio puno priznanja u to vreme.
30-tih godina XX veka turbo kompresori su se koristili isključivo u velikim motorima, kod lokomotiva ili brodova. Naredne godine obeležava Drugi svetski rat kao i vreme naglog razvoja vazduhoplovnih motora. Sve to je rezultiralo u stvaranju novih konstrukcija, materijala koji omogućavaju dalji razvoj turbo kompresora.
1952. godine, tri kompanije za proizvodnju kamiona, odnosno Volvo, Scania i Cummins su počeli da koriste prve turbo punjače u svojim projektima zahvaljujući Kurt Beirer-u, autoru prvog kompaktnog turbo kompresora. 1954. godine auto sa Cummins-ovim motorom opremljen turbinom učestvuje u čuvenoj trci Indianapolis.
1970-te obeležavaju vreme uvođenja novih, veoma strogih normi emisije isparenja izduvnih gasova kao i krize za gorivom zbog čega motori sa turbo kompresorima postaju mnogo popularniji, međutim isti nisu korišćeni u putničkim vozilima zbog niske cene efektivnosti i efikasnosti.
Sledeće decenije, 1980-ih je vreme kada turbo motori počinju da se ugrađuju i u putničkim automobilima. U to vreme Volksvagen i Mercedes serije 300 sa turbo-dizel motorima postaju popularni modeli. Danas su svi dizel motori opremljeni turbo kompresorima, kao rezultat njihove izuzetno visoke efikasnosti, niske inercije rotacionog sistema (veoma male težine rotirajućih elemenata). Moderni turbo punjači su cenjeni jer smanjuju potrošnju goriva, emisiju gasova kao i izuzetno poboljšavaju efikasnost motora.